Retourneren

Bent u toch niet tevreden over het door u gekochte artikel,  is het beschadigd of hebben wij per ongeluk een verkeerd artikel naar u opgestuurd? Dan kunt u het tegen bepaalde voorwaarden  retourneren.

Waarom wilt u retourneren?

  • Het artikel is toch niet wat u zoekt
  • Het artikel is beschadigd bij ontvangst
  • U heeft het verkeerde artikel geleverd gekregen

 

Het artikel is niet wat u zoekt

U wilt gebruik maken van uw herroepingsrecht: u heeft het recht om binnen 14 kalenderdagen nadat u het door u bestelde artikel heeft ontvangen, de koop te annuleren. U hoeft hiervoor geen reden op te geven. Wel moet u het artikel compleet, onbeschadigd en in de oorspronkelijke verpakking retourneren. Hiermee ontbindt u de overeenkomst op afstand die u via onze webshop gesloten heeft.

Hoe te handelen:

  1. Binnen 14 kalenderdagen nadat u of iemand anders namens u de producten heeft ontvangen laat u ons via het modelformulier voor herroeping of onze Klantenservice weten dat u de koop annuleert.
  2. U stuurt het artikel binnen 14 kalenderdagen nadat u de koop heeft geannuleerd samen met een ingevuld retourformulier retour in de originele verpakking.
  3. Wij storten het door u betaalde aankoopbedrag binnen 14 dagen nadat u ons heeft laten weten dat u de overeenkomst herroept op uw rekening. U krijgt het aankoopbedrag, inclusief eventueel door u betaalde verzend-en/of betaalkosten (met uitzondering van de eventuele extra kosten als u heeft gekozen voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaardlevering) van ons terug. De rechtstreekse kosten voor het retourneren van het artikel zijn echter voor uw eigen rekening. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u uw aankoop heeft gedaan, tenzij u met een andere betaalwijze heeft ingestemd (hiervoor brengen wij u nooit extra kosten in rekening).

Beschadigde, niet complete of geopende producten komen niet in aanmerking voor restitutie. Wij mogen wachten met betalen tot wij de artikelen terug hebben gekregen, of u ons heeft aangetoond dat u de producten heeft teruggezonden.

 

Het artikel is beschadigd bij ontvangst

Hoe te handelen:

  1. Als u een artikel ontvangt dat beschadigd is, laat u ons dit zo snel mogelijk  weten via onze Klantenservice, onder vermelding van het ordernummer en de naam van het betreffende artikel.
  2. Wij sturen u na ontvangst een bevestiging en nemen uw klacht in behandeling.
  3. U stuurt het artikel samen met een ingevuld retourformulier retour.
  4. Na ontvangst sturen wij u, als dat afgesproken is een vervangend artikel. U krijgt zowel de verzendkosten die u heeft betaald bij het doen van uw bestelling, als de kosten van retourneren van ons terug.

Uitzonderingen: Als het artikel val- stoot of waterschade heeft, het voor iets anders is gebruikt dan waarvoor het bedoeld is of het gebrek bij normaal gebruik van het artikel te verwachten is, kunt u geen aanspraak maken op gratis vervanging. Wij adviseren daarom voor het gebruik van de producten altijd de gebruiksaanwijzing goed door te lezen.

 

U heeft het verkeerde artikel geleverd gekregen

Als wij u per ongeluk een ander artikel hebben toegestuurd dan u besteld heeft, kunt u dit uiteraard aan ons retourneren.

Hoe te handelen:

  1. Laat het ons zo snel mogelijk te weten via onze Klantenservice, onder vermelding van het ordernummer en de naam van het betreffende artikel.
  2. Wij sturen u na ontvangst een bevestiging en nemen uw klacht in behandeling.
  3. U stuurt het artikel samen met een ingevuld retourformulier retour.
  4. Na ontvangst sturen wij u het juiste artikel toe. U krijgt zowel de verzendkosten die u heeft betaald bij het doen van uw bestelling, als de kosten van retourneren van ons terug.

 

Hoe retourneren?

Het retourneren van verzendingen gaat als volgt:

  1. Print het retourformulier
  2. Vul het formulier volledig in
  3. Verstuur het pakket met retourformulier naar het volgende adres:
    corkcicle.nl
    p/a Euroweg 21
    3825 HA AMERSFOORT
  4. Als het retourpakket niet door de brievenbus past, geef het pakket dan af op een agentschap van PostNL. Daar wordt uw pakket voorzien van een 3S-code. Met deze code kunt u het verzendtraject van uw retourpakket volgen via de website van PostNL www.tracktrace.nl en zien wanneer het pakket bij ons is aangekomen. Vraag dus altijd om het 3S-nummer als u een pakket retour stuurt.
  5. Zodra wij uw retourzending verwerkt hebben, sturen wij een e-mail ter bevestiging. Wij storten het betaalde bedrag binnen 14 kalenderdagen terug op uw rekening.
  6. Als u een artikel buiten de gestelde voorwaarden of zonder retourformulier terugstuurt, dan kunnen wij het aankoopbedrag niet retourneren. Neem bij twijfel contact op met onze Klantenservice.

Belangrijk: retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat wij niet aansprakelijk zijn voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een 3S-nummer en bewaar deze goed. Voor artikelen die op de juiste wijze geretourneerd zijn, wordt het betaalde bedrag teruggestort op uw rekening, binnen 14 kalenderdagen.

Retourneren buiten de voorwaarden

Wanneer u een artikel buiten de gestelde voorwaarden of zonder retourformulier terugstuurt, dan kunnen wij het aankoopbedrag niet retourneren.